sexta-feira, 28 de dezembro de 2012

Strategia zwyciężania

Strategia zwyciężania

27.12.2012 — Dodane dave branon
Przeczytaj Biblię: Jozuego 7:1-13
Izrael zgrzeszył: Naruszyli moje przymierze. —Jozuego 7:11
Biblia w jeden rok:
Objawienie Jana 4–8
Gdy pracowałem w szkole średniej jako trener koszykówki, popełniłem ogromny błąd. Wysłałem niektórych zawodników by podpatrzyli przeciwnika. Wrócili z wiadomością: Możemy z łatwością ich pokonać. Ponieważ byli jednak zbyt pewni siebie, przegrali. Przypomina mi to sytuację pod Ai, gdy Jozue wysłał szpiegów, którzy źle ocenili siłę swoich wrogów.
Porażka pod Ai miała jednak jeszcze inne powody niż złe szpiegowanie. Izrael utracił 36 wojowników z przyczyn, które mogą nas wiele nauczyć.
Przed klęską Jozue z powodzeniem poprowadził swoje wojska na Jerycho, gdyż znał Boży plan ataku. Nie ma jednak żadnej wzmianki, by pytał się Boga przed atakiem na Ai. Przed bitwą o Jerycho lud poświęcił się Bogu (Jozuego 5:2-8). Przed Ai nie ma mowy o duchowym przygotowaniu. Przyczyną ich porażki, zgodnie ze słowami Biblii, był grzech w obozie. Achan przywłaszczył sobie część łupów z Jerycha (7:1). Nie mogli pokonać Ai dopóki grzech nie został wyznany, a lud się nie poświęcił (7:16-26). Wówczas Bóg przedstawił im plan zwycięstwa (8:1-7).
Strategia zwyciężania w naszych codziennych walkach brzmi następująco: wyznać nasz grzech i żyć w mocy, którą daje Bóg.

Czystość serca daje moc do życia.

Material retirado do site da RBC em Polônes.

Nenhum comentário:

Postar um comentário